30 koncertów na scenie głównej, ponad 150 tys. osób uczestniczących w tych wydarzeniach oraz ponad 50 tys. muzycznych turystów – takimi statystykami chwali się Opera Leśna w Sopocie. Dzisiaj sponsorem tytularnym Opery została firma Energa, a umowa została podpisana do końca 2026 roku.
– Grupa Energa z radością ogłasza współpracę z Operą Leśną, jednym z najbardziej rozpoznawalnych miejsc na kulturalnej mapie Pomorza. Obiekt, który od lat rozsławia Sopot w Polsce i na świecie. Dziś dodajemy temu miejscu mocy i od dziś to już – Opera Leśna powered by Energa – mówi Sławomir Staszak, prezes Zarządu Energi SA. – Energa Włącza Kulturę i ta część społecznej odpowiedzialności biznesu jest dla nas bardzo istotna. Wspieramy przestrzeń, która łączy ludzi przez sztukę, operę, muzykę i inne formy twórczości. Wspólnie z Operą Leśną chcemy inspirować do działania, tworzyć przestrzeń dla kreatywności i rozwijać lokalną kulturę, która ma niesamowitą moc łączenia ludzi i budowania więzi.

– W tworzeniu oferty kulturalnej i tak naprawdę całego życia miasta, ważnych jest wiele elementów. To oczywiście samo miasto, przede wszystkim mieszkańcy, organizacje pozarządowe, ludzie kultury i właśnie biznes. Zaczynamy dochodzić do symbiozy, która wszystkim stronom przynosi korzyści. Mieszkańcy i turyści otrzymują lepszą ofertę, obiekt ma zagwarantowaną stabilność, jeśli chodzi o część finansowania, natomiast biznes otrzymuje prestiż, możliwość promocji i – co bardzo ważne – włącza się w życie lokalnej społeczności. Każdy w tej sytuacji wygrywa – mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, prezydentka Sopotu.
– Opera Leśna po raz pierwszy w swojej ponadstuletniej historii zyskała partnera w obszarze sponsoringu tytularnego. To partnerstwo otwiera przed nami nowe możliwości, jeśli chodzi o rozwój obiektu i organizację wydarzeń kulturalno-rozrywkowych na najwyższym poziomie. Bo na taki poziom tu stawiamy – mówi Dorota Okoniewska, zastępca dyrektor naczelnej Bałtyckiej Agencji Artystycznej BART.
Zdjęcia: Fot. Karol Makurat – Miasto Sopot

Dodaj komentarz