
Od najbliższego sezonu przez dwa kolejne lata drużyna Żółto-Czarnych, która w sezonie 2024/25 zdobyła brąz, a rok wcześniej złoto w Orlen Basket Lidze, będzie występować pod nową nazwą – Energa Trefl Sopot. To efekt rozszerzenia dotychczasowej współpracy pomiędzy klubem a Energą SA. Firma zdecydowała się na objęcie roli sponsora tytularnego pierwszej drużyny oraz wszystkich grup młodzieżowych. Zmiana znalazła także odzwierciedlenie w herbie klubu, w którym pojawiła się nazwa spółki. Informacja o podpisaniu nowej umowy została ogłoszona podczas specjalnej konferencji prasowej zorganizowanej dziś w sopockim Hotelu Marriott.
Oprócz zmiany nazwy pierwszej drużyny oraz odświeżenia herbu, wynikających z podpisanej umowy, marka Energa będzie widoczna m.in. na strojach meczowych, parkiecie, bandach wokół boiska, w klubowych mediach społecznościowych, a także podczas innych wydarzeń organizowanych przez Trefl Sopot.

– To wyjątkowy dzień w historii naszego klubu. Kiedy rok temu zaczynaliśmy współpracę wiedziałem, że mając w swojej drużynie takiego Sponsora jak Energa będziemy mogli nadal walczyć o najwyższe cele. Rozgrywki udało nam się zakończyć z drugim medalem ORLEN Basket Ligi z rzędu, a przez cały sezon nasza współpraca przebiegała wzorowo. Wiem, że również Energa była zadowolona z tej współpracy. Przedstawiciele Sponsora regularnie bywali na naszych meczach i mogli przekonać się, że spotkania organizowane przez Trefl Sopot to coś więcej niż tylko mecze koszykówki, a wydarzenia dla całych rodzin, z wieloma dodatkowymi atrakcjami. W nasze pomysły już w poprzednim sezonie angażowaliśmy naszego Sponsora i dzięki temu do kibiców trafiły wyjątkowe gadżety – mówił na konferencji prasowej prezes klubu, Marek Wierzbicki.
W sponsoringu sportowym stawiamy na tytularność, bo to daje nam realny wpływ, większą rozpoznawalność i możliwość budowania trwałej relacji z klubem i jego społecznością. Właśnie dlatego zależało nam, by objąć nie tylko drużynę seniorską, ale też wszystkie grupy młodzieżowe Trefla Sopot. To dla nas coś więcej niż tylko wsparcie – to przemyślana inwestycja w przyszłość. Chcemy, by drużyna zawodowa mogła częściej sięgać po wychowanków z akademii, synergia między profesjonalnym sportem a szkoleniem młodzieży to fundament, na którym chcemy budować. Energa Włącza Sport i robi to z pełnym zaangażowaniem, dlatego wchodzimy w nowy etap z Treflem Sopot, w którym Energa włącza pełną moc – tytularność, nowy herb i młodzież w grze – wskazywała również Magdalena Marszałkowska, dyrektor Departamentu Marketingu Energi SA.
Podczas konferencji głos zabrali również Jakub Siemiątkowski, Wiceprezes Zarządu Trefl S.A., a także Michał Banacki, wiceprezydent Sopotu. Podkreślili oni, że rozszerzona współpraca ma nie tylko wymiar sportowy, ale także symboliczny. Jej celem jest pokazanie lokalnej wspólnoty skupionej wokół sopockiej koszykówki, która w tym roku obchodzi 30-lecie swojego istnienia.
Kibice już z niecierpliwością czekają na nowy sezon, który dla sopocian rozpocznie się już 27 września o 18:45 meczem z Legią Warszawa w ramach turnieju o Superpuchar Polski. Z kolei rozgrywki ligowe Energa Trefl Sopot zainauguruje 4 października, podejmując we własnej hali Śląska Wrocław. Od jutra, od godziny 10:00, rusza także sprzedaż karnetów na mecze Żółto-Czarnych. Podobnie jak w ubiegłym roku dostępne będą dwie opcje – karnet na sezon zasadniczy Orlen Basket Ligi oraz karnet OPEN, obejmujący również ewentualne play-offy i spotkania w FIBA Europe Cup. Karnety kupić będzie można na stronie www.sercesopotu.pl
A już wieczorem specjalny materiał wideo z tej konferencji 🙂