default
W Gdyni trwa budowa jednej z najważniejszych drogowych inwestycji, która odciąży ruch w centrum i lepiej skomunikuje ze sobą zachodnie dzielnice miasta. Mimo wakacji, na placu budowy prace idą pełną parą – powstają wiadukty, trwa przestawianie instalacji i roboty ziemne.
Od 1 lipca obowiązuje nowa, tymczasowa organizacja ruchu:
– zlikwidowano kontrapas po północnej stronie ul. Chwarznieńskiej,
– w stronę centrum funkcjonuje buspas, a auta osobowe korzystają z lewego pasa jezdni południowej,
– na całym odcinku obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h,
– ruch w kierunku Obwodnicy Trójmiasta odbywa się na wyznaczonym pasie „pod prąd”.
Co to w praktyce oznacza dla mieszkańców?
Dla Gdynian oznacza to przede wszystkim poprawę codziennego transportu i przemieszczania się. Skróci się czas dojazdu, nowa trasa usprawni komunikację z centrum miasta i Obwodnicą Trójmiasta, a kierowcy poruszający się ul. Chwarznieńską zostaną odciążeni od nadmiernego ruchu.
Nowa infrastruktura to także większe bezpieczeństwo. Rozwiązania inżynieryjne są bardziej czytelne i dostosowane do potrzeb kierowców, jak i pieszych. Po zakończeniu inwestycji buspasy zostaną przeniesione z ul. Chwarznieńskiej na obwodnicę, co ułatwi sprawny przejazd komunikacji miejskiej bez ograniczania przestrzeni dla aut osobowych.
Kiedy koniec remontu?
Pierwsze samochody mają pojechać Obwodnicą Witomina już na początku 2027 roku. Czy tak się stanie i obędzie się bez opóźnień? Mocno na to liczymy.
Fot. Marcin Mielewski, ZDIZ Gdynia
Kaja Błażejewska
