
Zakończył się proces składania ofert dotyczących kompleksowej modernizacji strategicznej przeprawy łączącej z Wyspą Portową. Najtańsza propozycja wyniosła około 43,4 miliona złotych. Przedstawione kwoty nie przekraczają planowanych nakładów finansowych określonych w najnowszym kosztorysie przygotowanym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska. Władze miasta planują zabezpieczenie niezbędnych funduszy podczas sesji Rady Miasta zaplanowanej na 26 czerwca.
Modernizacja tej kluczowej przeprawy stanowi jeden z priorytetowych projektów infrastrukturalnych dla Gdańska i będzie systematycznie wdrażana.
Jak informuje Piotr Grzelak, zastępca prezydenta odpowiedzialny za zrównoważony rozwój i gospodarkę: „Otrzymaliśmy propozycje od sześciu wykonawców. Według naszych pierwotnych szacunków bazujących na projekcie wykonawczym, planowaliśmy wydatek na poziomie 51 milionów złotych. Taki budżet został zarezerwowany w naszych planach finansowych, a część otrzymanych ofert mieści się w tym przedziale. Z tego powodu pani prezydent przedstawi podczas najbliższego posiedzenia Rady Miasta wniosek o zagwarantowanie tych środków”.
Obecnie wszystkie złożone propozycje przejdą szczegółową weryfikację pod względem spełnienia wymogów formalnych. Wyłoniony wykonawca otrzyma 18 miesięcy na ukończenie wszystkich robót, licząc od momentu zawarcia kontraktu. Po zakończeniu budowy konieczne będzie przeprowadzenie procedur odbiorowych oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu.
Lista oferentów i ich propozycje cenowe
Do przetargu na generalne prace remontowe przy Moście Siennickim zgłosiło się ostatecznie 6 podmiotów:
- Budimex S.A. – oferta za 49 871 873,98 zł
- Nowak-Mosty sp. z o.o. – oferta za 46 506 237,57 zł
- „Most” sp. z o.o. – oferta za 43 432 788,68 zł
- Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A. – oferta za 47 774 500,14 zł
- STRABAG sp. z o.o. – oferta za 63 332 064,51 zł
- PRIMOST Południe sp. z o.o. – oferta za 43 452 563,73 zł
Planowane działania modernizacyjne
Program inwestycyjny obejmuje następujące elementy:
- Demontaż i rekonstrukcja elementów podporowych
- Budowa nowego systemu pali fundamentowych
- Unowocześnienie infrastruktury podziemnej (sieci wodne, kanalizacyjne, energetyczne, ciepłownicze, trakcyjne oraz telekomunikacyjne)
- Instalacja systemu monitoringu miejskiego
- Odnowa schodów oraz zagospodarowanie przestrzeni wokół przeprawy
Całościowa modernizacja umożliwi długotrwałe funkcjonowanie obiektu dla wszystkich użytkowników, włączając pasażerów transportu publicznego oraz użytkowników pojazdów prywatnych.
Bieżące działania stabilizacyjne
Jednocześnie na Moście Siennickim realizowane są prace wstępne mające na celu wzmocnienie konstrukcji. W tej chwili instalowane są elementy wsporczej struktury, a w najbliższych dniach rozpocznie się usuwanie gruntu w obszarze podpór w celu odciążenia całej konstrukcji.
Planowane zakończenie tych działań przewidziano na koniec czerwca. Po ich ukończeniu nastąpi inspekcja przeprowadzona przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego. Następnie zespół specjalistów z Politechniki Gdańskiej dokona oceny stabilności konstrukcji. Ostateczna decyzja dotycząca możliwego przywrócenia ruchu pieszego i rowerowego ma być podjęta do połowy lipca. Równocześnie prowadzone będą prace przy instalacji stałego rozjazdu tramwajowego od strony ulicy Głębokiej, co zapewni nieprzerwane połączenie tramwajowe tej części Śródmieścia w czasie trwania remontu.
#MostSiennicki #Gdańsk #infrastruktura #przetarg #modernizacja #inwestycje #komunikacja #WyspaPortowa #rozbudowamiasta #transport
fot. gdansk.pl / PR