
fot. M.Mielewski, ZDiZ Gdynia
Budowa Obwodnicy Witomina wchodzi w intensywny etap. Od 18 do 22 sierpnia 2025 roku kierowcy i piesi muszą przygotować się na poważne utrudnienia – ulica Witomińska zostanie całkowicie zamknięta na odcinku od parkingu przy Cmentarzu Witomińskim do wjazdu przy numerze 100. Ruch przeniesie się na ul. Kielecką, a objazdy poprowadzą przez Kielecką i Śląską. Na miejscu będzie obowiązywać tymczasowa organizacja ruchu – służby apelują o szczególną ostrożność.
Na placu budowy praca wrze. Na obiekcie PZD3 zakończono montaż konstrukcji z blachy falistej, a na PZD4 przygotowano teren pod jej instalację i rozpoczęto montaż. Obiekty WD5 mają już wylane korpusy – trwa zbrojenie, deskowanie i betonowanie skrzydeł. Między ulicami Witomińską a Kielecką ekipy kontynuują roboty ziemne i wykopy, a także usuwanie kolizji instalacji teletechnicznych oraz systemu Tristar. Na ul. Chwarznieńskiej powstaje kanalizacja deszczowa, drenaż w pasie rozdziału, a także układane są rury osłonowe i elementy sygnalizacji świetlnej.
Całość inwestycji realizowana jest pod okiem nadzoru środowiskowego, który ma dopilnować, aby prace odbywały się zgodnie z przepisami i minimalizowały wpływ na przyrodę.

Po zakończeniu robót ul. Chwarznieńska odzyska dwa pasy ruchu dla wszystkich kierowców, a buspasy będą dostępne jedynie na samej obwodnicy. W miejscu obecnego końca kontrapasa powstanie skrzyżowanie z nową trasą. Pierwsze auta mają wjechać na Obwodnicę Witomina na początku 2027 roku.
Na projekt Gdynia otrzymała 8 106 665 zł z rezerwy subwencji ogólnej Ministerstwa Infrastruktury. To część ogólnopolskiej puli 220 mln zł przeznaczonej na wsparcie inwestycji drogowych. Wykonawcą jest konsorcjum Polimex Infrastruktura – Polimex Mostostal, a całkowity koszt budowy wynosi 78 549 311,39 zł.
Grażyna Bojarska-Dreher, materiały:gdynia.pl, ZDiZ Gdynia